..55-års Kalas..


I helgen har jag varit i Tierp.. huvudanledningen till detta var att min bästa Mille och hennes storasyster Kicki som har fyllt och ska fylla år (25 respektive 30 år) hade 55års kalas tillsammans..


                             ..Födelsedagsbarnen..

Temat för festen var "livet på landet"..så klädseln fick bestå utav svarta leggings, raggsockor, gummistövlar, korta jeansshorts, ett vitt linne med en uppknuten skjorta ovanpå..och slutligen ett rött hårband knutet till en rosett kring det slarvigt uppsatta håret.. :)

 

Efter att ha genomfört en tipsrunda samt några tävlingar serverades det två rätters middag..
emellan tuggorna, skålades det och sjöng låtar till tusen..härligt värre! :)

 




 

Kvällen fortsatte med massa sång, musik och dans..hoppades även hoppborg,
som systrarna roligt nog hade fått i present av några stycken..







Det blev även en och annan shot.. som ni kanske minns så blev min hemmagjorda midsommarsnaps "Tropical" förra året en riktig succé..kände att jag på något vis hade ansvar för att föra denna "tradition" vidare, vilket var till någras (dom som var med på midsommar) stora glädje (!)

 
                           ..Vera var nog gladast av alla!.. ;)

"Årets snaps" fick heta som den nya Absolut Vodkan: "Gräpevine" (med värmlänskt uttal!) då jag tyckte detta var ett klockrent namn! Den fick en smakkombination av Grapefrukt, dragonfrukt, Papaya och lime..och så blev en ny succé skapad (!) ;)

Puss & Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0