..Midsommarfirande..


Har haft en helt underbar helg tillsammans med underbart fina och härliga människor.. :)

Midsommarafton spenderades ute i Tolfta tillsammans med Mille, hennes familj och en massa vänner till dom..kom dit vid ett-tiden.. När alla hade anlänt började vi dagen med att plocka blommor till midsommarstången.. Efter det var det dags för lite lunch..
(till det en massa sånger och snapsar) ;)


                      ..Förbereder för Festligheter.. :D


                                ..Söta systrar.. :)


         ..Tripp, Trapp, Trull..(i denna takten blir man full) (!) ;)


..Min hemmagjorda snaps vid namn "Tropical" blev roligt nog en succé.. :D


                                .."VÄNSTERprassel".. ;)

Dagen fortsatte sedan med femkamp..(redan här förstörde jag min midsommaroutfit..så fick lov att hoppa i onepiecen ist..men jag klagade inte..love it!) som avslutades med midsommarstångs-bygge som sista gren.. Riktigt kul! Mitt lag kom tvåa.. :) tog en paus med lite fikande.. Fortsatte sedan med traditionell dans kring midsommarstången samt en omgång brännboll.. (har inte spelat sen skoltiden tror jag.. Så gick halvbra när vi var "inne" och det var dags att slå....gick bättre "ute" där jag lyckades ta två lyror...trots mitt tillstånd.. ;p)


             ..En aningen onykter midsommarstång.. ;)


                                   ..Små Grodorna..


                                   ..Brännboll..

 
                         
                                ..Galenskaper..  :)


                           .."Ser du stjärnan i det blå?"..

kvällen fortsatte sedan med middag och yttligare massa sång (och snaps givetvis!) sen var det dans, dans, dans hela natten lång! :D





På morgonkvisten (runt 3-4 tiden) tog vi oss yttligare en "plocka-blommor-tur".. Denna gången var det sju sorter som gällde för att lägga under kudden.. :) sen var det dags för några timmars "skönhetssömn".. Eller ja..sov så gott jag kunde tillsammans med tre andra i en dubbelsäng.. Mysigt, men VARMT!


                            ..Sju sorters blommor.. :)

Var cirka 15st som sov kvar.. Vilket var underbart mysigt.. Särskillt dagen efter när vi alla som en enda stor familj åt frukost tillsammans innan det var dags för några att ge sig iväg.. :D

En perfekt avslutning på ett perfekt midsommarfirande (!) :D


Tog väl mej hem någon gång runt ett-två tiden.. Var totalt slut då.. Så åkte hem och sov några timmar.. För att tagga till igen till nästa fest som väntade.. Som började runt sex, halv sju.. Jag kände dock att jag aldrig skulle kunna ta mej dit till dess..så bestämde mej för att äta middag hemma istället och komma dit lite senare.. Väl där träffade jag på en massa nya människor men även några gamla bekanta som jag inte har sett på ett bra tag! Kulkul.. :)




                         ..Finaste Födelsedagsbarnet <3..
 

Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag?!

Puss & Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0