..Renoveringsobjekt minus sobjekt..


Sena nätter som tidiga mornar har det hållt på..enda sedan jag fick tillgång till min lägenhet har det lixom varit lite svårt att fokusera på något annat än den och att fixa i ordning så den blir som jag vill ha den.. måste säga att det gjorts många framsteg på dom här åtta dagarna sen jag fick nycklarna..

Började med sovrummet, gick sedan över på vardagsrummet och tillsist hallen.. så nu taken och väggarna skinande vita i alla tre "rummen" känns riktigt fräscht och fint.. :)

 
..Sovrummet har gått från en ganska ocharmig pissgul färg till vitaste vit.. :)




                            ..Vardagsrummet likaså..


..Kanske inte syns sån stor skillnad på bilderna ovan, men här syns det definítivt (!)..


        ..Den "Grannypants-rosa" hallen har förvandlas till..


                                    ...vit såklart.. ;)


Tanken är nu att alla lister ska bytas ut, dom blir inte bara vita, dom blir högre också.. :)
Sen ska även dörrhålet mellan Kök och vardagsrum byggas igen som jag nämnde tidigare..
sen är faktiskt vardagsrummet så gott som klart!

Då det redan är ett fint riktigt ekgolv där finns det ingen anledning till att byta ut det tycker jag..sovrummets golv däremot kommer byta utseénde.. där ska det nämligen in en grå heltäckningsmatta..det ni! :) 
(har alltid velat haft en heltäckningsmatta i något rum, och vad passar inte bättre än i sovrummet?
Förstå vad mysigt på morgonen att sätta ner fötterna på!) 

Hallens golv får avvakta ett tag då jag inte vet vad jag vill ha för golv där.. (?!)

Kök och badrum är inget jag tänkt rusta för tillfället, även om jag mer än gärna skulle vilja..
(har redan ritat upp mitt blivande kök.. ;D) 

Däremot har jag gjort en "ytrenovering" av badrummet så länge, med hjälp av lite kakeldekor.. är faktiskt riktigt nöjd med slutresultatet! :)



                                         ..Före..



                                           ..Efter..

Tänk vad lite kakeldekor kan göra STOR skillnad (!!) Så småningom ska även golvet bli svart med hjälp av färg, jo ni läste rätt.. ska måla klinkersen, för det finns faktiskt specialfärg som man kan använda till just det! Bra va?! :)

Puss & Kram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0