..En vecka i mitt andra hem..


Veckan i Karlstad har varit fantastisk (!) Ångrar inte en minut att jag åkte..även om det var kostsamt så var det  totally worth it! Har varit lite halvstressigt vissa dagar, men det är härligt..

Anlände till Karlstad ganska sent på måndagen.. detta pga. en segstart, samt ett par stopp längs vägen.. :)



Tisdagen började med tro det eller ej..stortstädning..kan ju verka konstigt, men som ni kanske minns så hjälpte jag mina kära vänner Åsa, Daniel och lille Leon med att dra igång diverse
(av dom efterlängtade)
projekt sist jag var på besök..något vi dock inte hann med var storrensning av vindsförrådet (vilket var nödvändigt, då man knappt kom in)..hotade med att nästa gång jag kom på besök så stod det högst upp på listan.. :) 

Sagt och gjort.. så tisdagen spenderades tillsammans med Åsa och Daniel uppe på vinden..varmt och mysigt vill jag lova, men oj vad bra det blev (!) 

Två proppfulla bilar med saker forslandes iväg.. :)

Då klockan inte hade blivit alltför mycket, tog jag mej ner på stan för att äta middag och mysa tillsammans med Jill och Linda.. :)





 

Onsdagen spenderades till mestadels nere på stan med att mysa omkring och inspireras.. detta tillsammans med Åsa..som för övrigt fyllde år denna dag..detta firades med besök och uppvaktning..

 

                                       ..Jag & Åsa..

lite senare på kvällen tog jag mej bort till Kristin och Erik för lite middag, blev även uppdatering i form av en lååång promenad.. avslutade kvällen med lite fruktsallad och mys ute på balkongen.. :)



På Torsdagen tog jag mej ner på stan till 12 för att luncha med Eva, därefter uträttade jag lite ärenden på stan..



till min stora glädje sprang jag på Amelia och Benjamin (som jag inte sett på evigheter) så tog en glasspaus tillsammans med dom..mysigt värre.. :) 



lagom till att vi sa hejdå ringde telefonen.. det var Malin som undrade om jag hade tid och lust för en kaffe.. givetvis blev mitt svar..



Kvällen fortsatte med att mysa lite med familjen Frankler med vänner till dom, innan det var dags att ta mej vidare till Sara..sen var det filmkväll med onyttigheter som stod på agendan.. skönt efter denna minst sagt fartfyllda dag vill jag lova! :)


                             ..Den var som titeln..men ändå lite bra..

Fredagen började med en tur till IKEA faktiskt.. måste säga att jag var lite nyfiken på att se vad som hade hänt sen jag slutade, då det var ganska STORA projekt som drogs igång under den perioden..bla. utbyggnation av hela varuhuset.. måste säga att det var kul att gå omkring och kolla och träffa på en massa fd. kollegor.. :) Lite shopping hanns också med.. (för Åsas del!) på vägen hem stannade vi på en secondhand affär, där vi gjorde diverse fynd.. :)

Tog oss sedan vidare till stan, för att uträtta lite ärenden samt ta en fika.. :) hann bara hem och byta om innan det var dags att vända för att äta en väldigt sen lunch med Katarina..efter drygt en timmes prat om nutid och dåtid skiljdes vi åt..


  
..Stans kanske godaste (?!) kyckligsallad, hittar man på Vero (!)..

och jag tog mej vidare hem till Lina.. :)



Sen var det middag och livemusik på "Båten" som gällde.. :)



Lördagen började med en rejäl sovmorgon, sedan tog jag, Åsa och Leon oss iväg en sväng och kollade lite i affärer medans Daniel i lugn och ro städade hemma i väntan på att gästerna skulle anlända, sen firade vi Åsa rejält med tårtkalas och preseneter.. :)

När kvällen kom var det dags för mej att en sista gång ta mej ner på stan för att träffa lite folk, denna gången var det en blandning av flera av dom jag träffat under veckans gång..plus några till...vi hade beställt bord på "Blå", där satt vi sedan större delen av kvällen och åt och drack gott, samt umgicks..riktigt mysigt..


                                    ..Erik & Kristin..


                                 ..Jag & Sara..


                                          ..Eva..

 




                     ..Lina.. (plus några till som inte kom med på bild)

Några droppade av framåt midnatt, men vi andra tog oss vidare till "Korriander" för att dansa lite.. var så mycket folk att det nästan blev jobbigt.. så blev inte kvar så länge..men det var kul ändå.. :)

Söndagen kom
..
och det var dags att ta sig hemmåt.. alltid lika tråkigt att åka, men efter denna toppen vecka kändes det trots allt rätt okej..dessutom skulle jag ju inte raka vägen hem, utan svänga förbi Arlanda för att hämta hem älskade och efterlängtade lillasyster som varit ute och tågluffat i Europa i tre veckor..så äventyret fortsatte.. :D

Än engång.. TACK till alla mina fina vänner i Karlstad för ännu några fantastiska dagar, ni är underbara! och ett extra stort tack till Åsa, Daniel och Leon för att ni alltid ställer upp! (Jag kommer snart tillbaka) ;)

Puss & Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0