..London-Karlstad-Tierp-Stockholm..


Flänger och far är nu mitt andra namn..när vi hade landat och fått våra väskor bar det iväg till Vällingby och lägenheten.. hann inte mer än innanför dörren..eller nu ljög jag..
var i lägenheten 1 timme för att packa om och äta mat.. sen bar det iväg ut på vägarna igen, denna gången mot Karlstad..

Trots att jag kände mej lite trött efter London resan, kände jag att det var lika bra att ta sig iväg redan på fredagen, även om det skulle bli sent.. är alltid skönare att vakna upp på det nya stället..får ut mer av dagen på så vis..


                                    ..Värmlands Län..


Kom väl till Karlstad runt 23:00, det var två trötta men glada herr och fru frankler som väntade på mej..(stackarna är inte vana att vara uppe så sent eftersom dom har småbarn) så det blev till att krypa ner i sängen nästan direkt..


                                  ..Leon..


Vaknade upp (utvilad i min underbara säng med sänghimmel...det ni!) till strålande sol..underbart..Åt frukost (älskar deras Nespressomaskin!) och gjorde oss i ordning och tog oss i väg, Åsas son Leon skulle nämligen bo hos farfar under helgen så vi skulle dit för att lämna honom.. resten av dagen gick åt till att reka en massa saker till fam. Franklers balkong som skulle göras om, tog även en tur på stan, shoppade lite men myste mest på en uteservering med en kaffe i solen.. :)

Lagom till att affärerna stängde tog vi en promenad hem..



På kvällen skulle jag iväg på Ikea´s personalfest som skulle äga rum på Blue Moon, även om jag vet att jag var välkommen på själva festen kändes det inte riktigt rätt med tanke på att det var 2 månader sen jag slutade.. så bestämde mej för att komma på eftersläppet vid elva istället och fram tills dess umgås med Åsa och Daniel.. :)


                  ..Två fina vänner som var på festen.. <3


På söndagen var det projekt balkongen som gällde! Var och inhandlade  dom saker vi rekat dagen innan.. ett par timmar senare var den klar, och såhär blev den:






                ..Underbara Åsa under shoppingturen.. <3


Avslutade kvällen med Varma mackor alá Frankler Special samt ett par Strawberry Daquiri :)


Måndagen kom.. dagen då jag skulle åka hem.. men trivdes så himla bra, så bestämde mej för att stanna en dag till.. :)

 
Så istället för att packa och stresa iväg hemåt, tog vi en lugn och skön dag..åt frukost i lugn och ro (blev en latte denna morgon), gick sedan ner till Åsas mamma och satt i solen och myste och fikade.. lite senare bestämde jag mej för att träffa lite fler vänner.. så tog mej bort och ner på stan tillsammans med Lina, för att lite senare möta upp Malin.. slutade med att jag och Malin satte oss på Tempel för att ta en öl.. vilket blev middag och två öl.. :D

 

Tisdag:

Bestämde mej för att göra en sista insats innan jag åkte..då vi några dagar tidigare flyttat två skåp från Åsa och Daniels rum och använt oss av dessa när vi möblerade om i Leons rum (glömde nämna detta, har tyvärr inga bilder..men bra blev det!) för att få undan lite mer leksaker och samla möbler som hörde ihop, såg Åsa och Daniels rum lite kalt ut..

I väntan på att dom nya sovrums möblerna ska inhandlas (Åsa vill nu att sovrummet ska gå helt i chabbychick stil) tänkte jag att vi kunde liva upp den tomma väggen med det som så småningom ändå skulle upp.. föreslog en idé, vilken Åsa gillade så då var det bara att sätta igång.. :)


Här är resultatet (saknas dock en tavla till höger, för att det ska vara komplett)



Mycket har vi hunnit med på dessa dagar.. och varje minut har varit helt underbar! Ser fram emot att åka tillbaka och hälsa på i sommar..
(Åsa, då stannar jag en vecka..so be prepared.. ;P)


Innan jag begav mej stannade jag till nere på stan för att hälsa på min gamla chef Eva och köpa med mej lite chokladpraliner från Kardemumma.. :)

Sen var det Tierp som väntade i några dagar, för att sedan åka tillbaka till Stockholm för att jobba..

Puss & Kram.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0