..Hemmafix..


Borde ju kanske egentligen inte gjort någonting alls på min enda lediga dag..men något som verkligen får mej att må bra är att få fixa och dona här hemma..ser det lite som terapi..konstigt jag vet, men det finns inget värre än att komma hem varje dag till ett -i mina ögon- kaos.. och se allt som behöver göras..men inte hinns med..så trots att Tisdagen blev som den blev, så kände jag ändå att jag ville att pappa skulle komma in till Stockholm som vi bestämt någon vecka tidigare..så det gjorde han..strax efter frukost var han här..vi tog oss iväg för att köpa det vi behövde för att kunna sätta ingång..

Väl hemma igen påbörjade vi "listningen" i vardagsrummet..då jag hade förberett med att ta bort dom gamla listerna några dagar tidigare..var det ju "bara" att sätta dit dom nya..eller inte.. visade sig att allt var snett och vindt i vardagsrummet..både golv och väggar..så, så "bara" var det inte.. efter många försök till att få det bra.. gav vi upp och bestämde att gå vidare till sovrummet för att hinna med det vi var tvungna att hinna med..(som jag inte kunde göra själv) nämligen mattläggningen..tror jag har nämnt det förut, men för er som inte visste det så har jag nu lagt heltäckningsmatta i sovrummet..även listerna är nu på plats :)

Och såhär blev det: 

  

           ..Från en gul/beige plastmatta till en gråmelerad heltäckningsmatta..


När vi ändå var i farten passade vi på att fixa en balkongmatta också..färgen blev mörkgrå.. :)

 
 

Sen var det bara balkongmöbler som fattades..och lite av dom fixade jag igår..tillsammans med älskade Morojs hjälp.. :)

Blev faktiskt 2st Ikea PS Vågö "fåtöljer"samt 1st Ikea PS Sandskär brickbord..efter mina 4år på Ikea är jag faktiskt ganska less på stora delar av Ikeas sortiment för att man har sett det så mycket och för att alla har det..men något jag inte ledsnar på är deras lite extra designade sortiment som heter Ikea PS..det jag gillar med det sortimentet är lekfullheten som finns bakom det med roliga färger, former och funktioner..det har det där lilla extra som gör det unikt..vilket jag älskar.. :)

Och såhär fint blev det:


                                 .."Balkong invigning".. :)

Det är långt ifrån klart..men alltid en början..funderade först om jag skulle ha 3 fåtöljer och 2 bord.. men visste inte om det skulle upplevas trångt..så började såhär..så får jag nog fundera lite till.. :) 
(Vad tycker ni?)


Puss & Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0