..Good VS Bad..


Dom senaste två månaderna kan sammanfattas med ett ord TURBULENS..aldrig någonsin har det hänt så mycket saker i mitt liv på så kort tid..många saker som har fått mina tankar att cirkulera konstant dagarna (och nätterna) i ända..positiva och mindre positiva saker har blandats om vartannat..till en början en del mindre positiva saker..vilket har resulterat i att jag inte mått så vidare värst bra under en period..tyvärr är jag ju en tänkande människa, vilket inte har gjort det hela lättare..

Som tur är (?) har det har funnits dagar jag har haft så fullt upp att jag inte har haft tid att tänka..men förr eller senare kommer ju tankarna tyvärr alltid ifatt..(dumt nog hoppas jag alltid på "senare") Är något av en expert på att skjuta upp problem som får mej att må dåligt, för att "vinna lite tid" (?) för att orka ta mej igenom dom..idiotiskt jag vet..det får ju dom knappast att försvinna.. (!) mer än för en liten stund..

men ibland är det skönt att inte behöva tänka..Har varit rätt mycket på jobbet den senaste tiden..vilket har gjort att det ibland kan ha gått dagar utan att jag knappt märkt det..men som sagt verkligheten har en tendens att göra sig påmind till slut..Det är många tankar som farit runt i huvudet på mej..och aldrig tyckts ta slut..det är verkligen som man säger att "när snöbollen väl börjat rulla.."..stundvis har det kännts lite som att jag sprungit framför den där snöbollen..Rädd men samtidigt redo för att bakas in..



Har känt mej förvirrad till och från..inte vetat "vilken väg" jag skulle ta..vad jag skulle känna, tycka osv..som tur är har jag haft (har jag!) underbara människor omkring mej som hjälpt mej att komma tillbaka på banan igen.. (Stort tack..ni betyder allt!) och jag måste säga att det har känts rätt bra den senaste tiden, har känt mej stabil..har känts som att saker och ting sakta men säkert äntligen börjat vända till det bättre..har även fått "bevis" på att så är fallet..vilket känns som en lättnad..nu hoppas jag att det fortsätter så..för ska jag vara helt ärlig så orkar jag inte med fler motgångar just nu..

(Nu hoppas jag även att magkatarren vill ge med sig också.. så jag kan börja må bra fysiskt också..men har en känsla av den kommer göra det nu när allt annat börjat lugna ner sig..) :)


Puss & Kärlek



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0