..RugRace..

 
Häromkvällen fick jag nog av kaoset som pågår i min lägenhet och det faktum att allting är halvfärdigt.. så satte mej ner och började göra en lista rum för rum över vad som var kvar att fixa samt vad som behövde köpas för att fixa detta..
 
Efter lite inspirationsletande har jag äntligen bestämt mej för hur hallen ska se ut!! :D Hittade ett par fina saker på Mios hemsida..då jag gärna ville se dom i verkligen åkte jag över till Mio på lunchen igår..visade sig att dom sakerna jag tänkt köpa var på rea, så bestämde mig för att slå till på engång.. när jag var där kom jag och tänka på en matta som jag trånat efter i evigheter som jag ville ha i mitt vardagsrum, bestämde mej för att kolla om jag hade sån tur att denna också var med på Mios Megarea.. fick till svar att den utgått och att dom sålt ut det sista exemplaret några dagar tidigare..förskräckt tog jag en katalog och kastade mej på telefon för att ringa runt Mio butikerna Sverige över.. (för er som inte känner mej så när jag har bestämt mej för något, då finns det inget annat och jag som mer eller mindre hade köpt den här mattan i fantasin var bara tvungen att få tag på den!)
 
Fick samma svar överallt: -tyvärr, den är slut.. värst var när dom i Valbo sa att dom hade "sålt den sista för en timme sen" tillslut fick jag napp....i Västerås..vilket jag var beredd att åka till för denna matta! Var överlycklig när jag avslutat samtalet och hade reserverat denna matta.. 5 minuter senare ringer Mio butiken i handen (Länna)  upp och sa att dom hitttat på en matta..dock hade den legat i utställningen..bestämde att jag skulle komma förbi idag för att kolla på den..5 minuter efter det ringde Mio i Valbo och sa att kunden som reserverat den sista mattan där inte hade hört av sig..så helt plötsligt hade jag 3 mattor att välja mellan! (komiskt) ;)
 
Åkte hursomhelst ut till Länna idag på lunchen..och det slutade med att jag köpte deras matta (då den var i mycket fint skick, syndes inte att den legat i utställningen) det bästa var att jag fick den till 60% rabatt till skillnad från dom 30% som jag skulle fått i Västerås..
 
Kunde knappt vänta tills jag skulle få sluta jobbet och åka hem och fixa och dona..här kommer slutresultatet..är galet nöjd!! :D (För er som inte sett det har jag även bytt ut mitt soffbord..älskar denna nya kombination! :D)
 
 
Tänk att en liten matta kan göra sån stor skillnad?! :D
 
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0