..Nyårsfirande..


Nyårsfirandet började i samband med att Moroj anlände vid fyra, då åkte vi för att handla lite..sen var det förrätt i form av Brieost, kex, marmelad, frukt och rosé som gällde..

Ett par timmar senare började vi med middagen som bestod av kött, potatisgratäng, rödvinssås och bearnaisesås (vilket jag insåg var exakt samma varmrätt jag åt med dom jag firade nyår med förra året..verkar vara den klassiska nyårsmiddagen?)

Efter en grymt god middag var det dags att börja förbereda oss lite..sen vet jag inte vart tiden tog vägen, men bråttom blev det..(Blev ingen efterrätt, men det var inte pga. tidsbrist utan snarare platsbrist..) 

Tog en taxi till Skansen, som vi hade hört skulle vara bra kring tolvslaget med fyrverkerier och firande, men det var inte den känslan vi fick när vi klev ur bilen..så bestämde oss för att ta en promenad tillbaka mot stan och mot bron och folksamlingen vi hade åkt förbi..så där stod vi tillsammans med resten av Stockholm och kollade på fyrverkerier, drack bubbel (som vi inte höll på att få upp!) och 
firade in det nya året..mysigt!  





När allting hade lagt sig tog vi oss till Stureplan och Collage där vi sedan tillbringade resten av kvällen..riktigt trevligt! Kom hem någon gång runt halv fem, (behövde inte ens disskutera saken om det var dags att sova eller inte....börjar bli gamla..? ;) ..) 


Skulle kunna summera kvällen följande: Åt en trerätters middag utan den tredje rätten, Höll på att missa tolvslaget, tog en taxi till Skansen helt i onödan, gav mej själv en kallsup av skumpan vi höll på att bli utan..skakade rumpa på dansgolvet tillsammans med en Leonard (Big Bang Theory) look-a-like..
haha..tror vi stannar där.. ;)



Jag hoppas ni hade en lika minnesvärd kväll?! :)

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0