..Tillfrisknande..


Nu börjar äntligen förskylningen ge med sig lite..vilket känns underbart..dom senaste dagarna har inte varit roliga..har mått skit rent ut sagt..har haft feber och huvudvärk, hostat och nyst om vartannat, och haft otroligt ont i öronen och halsen.. 

som tur är har jag ju haft Tobias.. han är den enda som velat umgås med mej, då han också varit sjuk.. i lördags var första dagen jag orkade ta mej utanför dörren (på riktigt)..hjälpte Tobias att hämta och lämna lite saker från förra lägenheten till den nya.. sen tog vi en promenad..stannade för lite mat..fortsatte promenaden, för att sen ta oss tillbaka hem till Tobias där det blev lördagsfilm i form av National Tresure 1 plus halva tvåan...riktigt bra filmer..

 

I söndags kände jag mej ännu lite piggare och tog mej ut för att möta upp storasysters "man" som var i sthlm på besök..han (Linda) ville att jag skulle agera smakråd vid köp av nya kläder..(då Linda var tvungen att vara hemma med Mélonie som fortfarande är för liten än för att tas med ut i "onödan") efter att ha shoppat några timmar var det dags för honom att ta sig hemåt igen, tog en promenad bort till pendeln för att se till att han hittade hem, bestämde mej sedan för att utöka den promenaden till en långpromenad.. drygt en timme senare var jag hemma igen..då blev det middagslagning..sen blev det..en serie ist för film för omväxlingens skull..(skulle från och med nu kunna extra knäcka som den nya Hans Wiklund efter alla filmer jag sett under den här sjukperioden..) ;)

Blev några avsnitt av serien karatefylla..riktigt skön serie att slappkolla på..  ;)



Idag kände jag mej så pass bra att jag tog mej iväg till jobbet..skönt att vara tillbaka faktiskt..(även om det bara har gått på halvfart, då jag inte känner mej helt återställd än)..slutade strax efter fyra idag..jobbar sällan heldagar just nu i samband med flyttkaoset..

Sen vet jag inte var energin kom ifrån..(med tanke på att jag var helt slut sista timmen på jobbet!) Men efter det att jag kom hem har jag diskat bort berget, tvättat 6 maskiner.. (jag vet att man kan tro att jag har en småbarnsfamilj med allt mitt tvättande..) men jag har ju den senaste tiden "roat" mej med att ha tvättat igenom alla kläder som varit nerpackade..vilket har tagit sin lilla tid..detta blev jag klar med sist jag tvättade.. idag fick jag något ryck och bestämde mej för att tvätta andra saker som duschdraperi, filtar men framförallt alla kuddöverdrag till soffan! Nu när alla saker är på plats och flyttdammet äntligen börjat lägga sig, kände jag att det var på tiden.. så nu är det gjort, känns bra!  :)


Puss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0