..En vecka i Grannlandet..


Veckan började ju redan i Söndags, då det var dags att bege sig till grannlandet i sydväst..tog mej ut till Arlanda till halv sex på kvällen..(jag som inte flygit på ett tag, tänkte att man ska väl vara där två timmar innan) fick veta när jag kom dit att det hade räckt med en halvtimme..fick dessutom veta att flyget var försenat en timme..kul.. till min stora glädje sprang jag på "kollegorna" från Borlänge butiken (kände en sen innan..Maria) så joinade dom fyra..vilket gjorde det hela ganska mycket roligare..gick till en bar för att ta en öl.. slutade med att (den nya) Borlänge chefen bjöd på skumpa..

Redan här började resan spåra ur i samband med historien om Fru Ollon och lilla Pillerill..



ännu mer försenat.. två timmar efter avsatt avgångstid fick vi äntligen lyfta..innan vi hade landat, fått våra väskor och kommit till hotellet var klockan efter midnatt.. så det blev till att hoppa i säng direkt..

 
                                          ..Mitt mysiga (?) hotellrum..

klockan ringde 06.30Tisdags..det blev en lång dag sprängfylld med information och upplevelser..från morgon till kväll.. efter middag och ett glas rött var jag tyvärr tvungen att arbeta lite..så där satt jag på mitt rum vid datorn medans dom andra roade sig..så kul är jag...dock missade jag nog inte alltför mycket då hela gänget anlände till rummen en liten stund senare för att sova..

Veckan har sedan bestått av fabriksbesök, teoretiska och praktiska övningar, god mat (i massor!), massa öl och vin och gemenskap och framförallt ny vänskap.. en härlig vecka med andra ord! :D

Danmark bjuder på allt ifrån Ketchup Chips till Dark Humor Läkerol..

 

Vill man kan man även få en frestande (tempt) Skinny Bitch eller en het bowlinglirare från BK Tarm.

 

Om du är sugen på något yttligare så kanske erbjudandet nedan är något för dej?
Obs! Var vänlig att respektera "bruksanvisningen".. ;)

 

Avslutade "veckan" på Torsdagskvällen med bowling och middag..när vi kom tillbaka till hotellet, blev det efterfest på mitt rum..10 av 14 personer befann sig inne hos mej på mina knappa 15m2.. mysigt värre! :)

 
                        ..Fina Maria med sina "lycko-stöd-strumpor" :D..

Fredagen var seg vill jag lova, då ville man bara hem..hade utbildning och redovisning av uppgifter fram till lunch, sen var det dags att packa sig iväg mot flygplatsen..flyget var liksom på ditresan försenat.. dock "bara" en timme..så gick loss på taxfree:n (och ölen) för att fördröja tiden..

 
                                                  ..Lillasyster VS Storebror..

Väl i Sverige blev jag hämtad av pappaArlanda, sen bar det iväg till Tierp och en helg av jobb hos familjen jag hjälper..har nämligen gjort klart hallen som vi påbörjade sist men inte hann klart.. men nu är även den klar, med ny färgväggar och tak samt nytt golv och nya lister.. 5 av 6 "rum" är klara..inte långt kvar till slutet nu..nu blir det dock ett rejält uppehåll tills nästa gång..

Nu är jag tillbaka i Stockholm..har precis kommit hem efter att ha varit hos Tobias och lämnat paket, kramats och ätit tårta..han fyllde nämligen år igår.. :) Nu är det dags att sova, en ny arbetsvecka väntar om några timmar! Sov Gott!

Puss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0