..Bio & Barrunda...


Tanken med gårkvällen var att jag och Tobias skulle gå på bio..och ta ett glas valfritt innan eller efter..så efter att ha jobbat 10-16 tog jag mej hem för att fixa lite hemma och göra mej i ordning för att ta mej vidare in till stan för att möta upp Tobias..gick och fixade biljetter..filmen blev The girl with the dragon tattoo..som vi tänkt se ett tag..men inte lyckats med..

Hursomhelst..då Tobias skulle upp och jobba idag..så bestämde vi oss för att ta det där glaset innan bion..vi gick till ett ställe som jag hört talas om men aldrig varit på..nämligen "Och himlen därtill" som ligger högst upp i "Skatteskrapan" som ligger i närheten av MedborgarplatsenSöder..

 
                                 ..En fantastisk Tobias och en fantastisk utsikt.. (!)

Efter att ha druckit upp var det dags för bio..Vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen såhär i efterhand..förstår ju egentligen inte varför den gjordes..då jag tycker orginalet är jätte bra..men det är väl lite typiskt amerikaner..gör vi något bra..så måste dom försöka göra det bättre..fast det roliga är att jag inte vet om jag tycker att dom lyckades den här gången..? och då kommer vi in på nästa sak jag inte förstår..dom gör en amerikansk tappning av filmen..men ändå är ju allt svenskt.. (?!) förutom lite mer specialeffekter, så är inte skillnaden större än att dom pratar dålig engelska i denna...?

Ett plus i kanten får dom dock för att dom gav Joel Kinnaman en biroll i filmen.. ;)

Efter filmen mötte vi upp Moroj och tog oss vidare längs Götgatan..(lyckades dra med Tobias) nästa stopp blev "Högbergs"..en öl senare..avvek dock Tobias, Och jag och Moroj fortsatte rundan.."Bauer" stod på tur..där hann vi knappt dricka upp innan stället började stänga.. (?!) Vi tog oss ut och insåg till våran stora förvåning att det mesta började stänga (en lördag klockan 01.00??!!) tog oss tillbaka ner mot Medborgarplatsen.. hamnade på "Bar 5emtio 4yra"..vid tre siden "gav vi upp".. mat och hemgång blev det.. på tunnelbanan sprang jag på en gammal bekant som jag inte träffat på säkert 6-7 år..galet kul (!)

  
                                                     ..Frostfint men iskallt (!)..

Vid halv fem i morse var jag hemma..var skönt att krypa ner under täcket då vill jag lova!

Sov fram till tio.. sen dess har jag inte gjort mycket vettigt alls..flyger till Danmark om några timmar så nu är det packning som står på schemat och ingenting annat! ;)


Puss.


  

Kommentarer
Postat av: Tilda

agree! varför denna film? när den svenska är så bra! men men "typiskt amerikanskt" som du säger.. :/ and love joel kinnaman ;)

2012-02-07 @ 10:47:51
URL: http://matildakolm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0