..Nail It..


När Maria kom i Lördags hade hon med sig en massa smått och gott i form av nagelsaker..nagellack i olika färger och former, samt "diamanter" likaså..bestämde oss för att göra oss lite extra fina inför Danmarksresan..så efter ett antal minuters pillande såg vi ut såhär:


            (Vet att det ser ut som vi är kära och det är vi också.. ;D)

Dumt nog glömde jag överlacket, dagen efter gick allt-i-ett och lite diskande, packande och plockande senare såg naglarna hemska ut, fanns ingen tid till att hinna göra om dom då det var dags att ta sig iväg till Arlanda..så bestämde att jag fick göra om det i Danmark istället, vilket jag gjorde en kväll tillsammans med Maria, vin och BigBrother.. bra kväll! :)

Så sähär ser dom ut nu:



Finns sååå mkt roligt att göra med naglarna, bara man har tålamod (!)
såg ett grymt klipp om "nagelkonst" för ett tag sen som jag måste dela med mej av..




Fler klipp hittar ni här

Jag måste verkligen testa detta någon gång..tycker jag att ni också ska! ;)

Puss & Kram.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, gör det! Det är så roligt att måla naglarna via vatten! Det tar dock lite tålamod, men med gott sällskap blir det toppen!

Det är också roligt att svampa på nagellack, i olika färger som går in i varandra! Du får även prova på den tekniken :) Att måla naglarna lyfts till en hel annan dimension ;)

2012-04-02 @ 09:46:03
Postat av: Moi.

Åh Emma, har du testat?! Det jag inte förstår är, kan man använda vilka nagellack som helst eller krävs det några speciella?? Jaså..svampa? det var en ny teknik..vad är det för typ av svamp du använder då? Åh, ja det är underbart att ha fina naglar, tyvärr är det inte alltid tiden finns att unna sig det! ;) Kram

2012-04-02 @ 23:02:37
URL: http://heltenkelten.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, jag har testat! :D det funkar med vilket nagellack som helst, men jag märkte att vissa går bättre än andra.. men det visar sig när du håller på. :P Det som syns är att vissa sprids ut mer i vattnet och andra ligger där i den droppen du droppade ner, men det kan ju bli en häftig effekt när du drar i vattnet :) Student som jag är så funkar det med en helt vanlig disksvamp, då kan du klipppa ut en liten bit av den och sedan slänga den när du är klar :) Det funkar även med en foundationsvamp, men för att fortsätta använda den behövs det rengöring och det är svårt att få bort allt. Du får testa dig fram! ;) Det förstår jag, speciellt när man ska göra någon speciell teknik så tar det några timmar.. :P Kram!

2012-04-03 @ 08:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0