..Tvätt Trubbel..


Har lärt mej många nya saker dom här två veckorna.. främst på jobbet såklart..men även i vardagen
här i Stockholm
..vill påpeka att det inte är själva tvättningen jag syftar på i detta inlägg utan själva tvättsystemet..

Skulle ju alltså tvätta häromdagen när jag kom hem från jobbet..vilket visade sig inte vara det lättaste..då jag inte ens lyckades ta mej in i tvättstugan..stod och grejade som en idiot innan jag fick veta att man öppnande dörren med hjälp av Tag:en..(borta på bokningsskärmen!)..lätt att veta..har aldrig använt mej av detta Tag-system förut..dessa ny moderniteter..vad är det för del på dessa små klumpar man låser fast? har aldrig varit något problem förut!...det var bättre för.. ;)

Hur som helst.. tvätttiden var inte längre än 2,5 timme (är van med 4-5h) så iom att jag inte började tvätta förrns halv åtta, hann jag bara med hälften..för att allt skulle hinna torka, vilket det ändå inte gjorde..
har ju inte jätte mycket i lägenheten som kan agera torkställning.. så fick lov att låta kreativiteteten flöda och använda mej av det jag hade..



                     ..Kallar den "Briefs Lightning".. ;)


Några dagar efter.. när jag tvättade klart det jag hade påbörjat..lärde jag mej även att det inte går att komma in i tvättstugan efter det att ditt tvättpass har gått ut (inte ens 30 sekunder efter)..utan då är du utelåst..snopet står man där på andra sidan dörren och undrar hur man ska komma åt sina kläder...
inser då att det inte finns annat att göra än att lägga på charmen och och "attackera" första bästa människa (oavsett kön) med den...Vilket funkade.. ;)

Puss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0