..Salmiak-Crème..


En favorit sen barnsben har varit Nöt-Crèmes påsarna man kan köpa.. kommer ihåg att jag som barn alltid prioriterade dom när vi köpte godis på Aspenbadet.. minst en Nöt-Crème var ett måste..
det gjorde att mina vänner oftast fick mer godis för pengarna..men det spelade ingen roll..
bara jag fick min/a Nöt-Crème påse/ar (!) Hahaha.. ;)



När jag var och handlade häromdagen blev jag mycket förvånad när jag stötte på denna:  




Salmiak-Crème??!! Konstigt nog har jag aldrig sett denna förut, trots att det verkar som den funnits lika länge som Nöt-Crèmen..? Väldigt konstigt! Hursomhelst...jag tokälskar ju lakrits..så kände ju att detta måste vara en vinnare..var ju bara tvungen att prova denna.. förväntningarna var stora, dock tog det inte lång tid innan dom raserades..detta kan ha varit något av det äckligaste jag ätit..inte gott alls..
besvikelsen var stor! Så tänkte varna er, så ni slipper bli besvikna.. ;)


Puss & Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0