..Då var det dags igen..

Då var den här.. "vinterns" första urinvägsinfektion (som jag längtat..NOT!).. brukar bli några per säsong.. kommer nog slå rekord i år, om dom börjar komma redan nu (!) ;)

Fick några heta tips av en kollega till mej, ett av dom var att dricka massvis med tranbärsjuice..så började dagen med att besöka Citygross för att inhandla några liter..kunde inte låta bli att tycka att det var lite små lustigt att den enda juicen dom hade pallvis av var just tranbärsjuice..som om dom har laddat upp inför vintern.. ;)

(dom andra tipsen? "inte sitta på kalla stenar" och att "kissa efter samlag"..haha..hon är så skön Eine!)


 

Efter att ha dragit i mej den första litern, mådde jag halvt om halvt illa, men "mamma" Eine (min kollega) beordrade mej att strunta i det och fortsätta dricka..samt att ringa vårdcentralen och boka en tid för att få träffa en läkare.. så där har jag varit nu ikväll..och fått medicin..  :)



Man kan inte låta bli att bli lite halvskeptisk till papperspåsen jag fick hos doktorn, med ett ord jag inte förstår på och runda cirtongula tabletter i..? men så länge dom funkar, funkar det för mej.. ;) 


Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0