..Choklad Festivalen 2011..

Kände för att vara lite spontan, så i fredags ringde jag min mor och sa åt henne att komma in till Sthlm på lördagen för att gå på chokladfestivalen..vilket jag visste att hon gärna ville..har aldrig varit på något liknande förut.. så tänkte att det kunde vara kul.. blev väldigt positivt överraskad, fanns massvis att kolla på och smaka av..

Började med att kolla in alla bidrag i konstnärstävligen..riktigt imponerande, dessa saker nedan är till 95% gjorda i choklad, resten är gjort av marsipan, sockerpasta mm..

Tävlingens tema: Hattar 


                                   ..Chokladkonst..


                           ..Det vinnande bidraget..

Efter det begav vi oss ut bland alla montrar för att provsmaka och köpa lite choklad..  :)


                           ..Chokladpraliner till tusen (!)..

Provade även på chokladdränkta mashmallows..lite kladdigt, men väldigt gott! :)


                                ..Chokladfontäner..




                          ..Min egna lilla Goodie Bag..

Blev en hel del inköp innan det var dags att bege sig hemåt..några chokladkakor, men främst praliner i alla dess färger, former och smaker.. allt från vanliga nougat, hallon, havssalt-praliner till ovanliga blandningar såsom mynta, lime&korriander, fläder och morot..det ni! :)  


Kan rekomendera denna festival starkt om man gillar en annorlunda, smakrik och fascinerande upplevelse !


Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0