..Jobbhelg (!)..

Efter att ha jobbat några timmar på HTH i lördags (11-15) var det dags att ta sig till Tierp för lite mer jobbande..kom fram vid femtiden.. bestämde mej då för att hälsa på mormor och morfar för lite kvalitetstid.. alltför ofta blir det tyvärr korta besök (även om dom är många) så nu kände jag att jag ville åka dit utan att ha någon tid att passa.. väl där bestämde jag mej för att fixa i ordning lite första adventsfika, med smörgåsar, kaffe, kakor och levande ljus..Insåg sedan att mormor och morfar inte hade adventspyntat, så jag och morfar rotade fram ljusstakarna och gjorde lite adventsfint.. :)

Sen var det dags att åka och lägga sig, då det skulle bli en lång dag dagen därpå..

Körde igång strax innan 10.00söndagen och jobbade fram till 23.00 tack vare förberedandet helgen innan, så kunde vi sätta igång med tapetseringen direkt, började med att tapetsera gästrummet, när det var klart gick vi över på sovrummet..flöt på riktigt bra så när tapetseringen av dom båda rummen var klar påbörjade vi golvläggningen i gästrummet, hann så gott som klart innan vi gav oss för dagen..

(Såhär ser det ut just nu..)

Vardagsrummet:


 

Sovrummet:
 

  

(Lite skillnad va?) :)


måndagen (Jo, ni läste rätt, tack vare mitt flexibla jobb har jag möjlighet att lägga upp arbetstiderna lite hur  jag vill, så valde att stanna en extra dag i Tierp för att hinna klart!) var det lite småfix att göra till att börja med, sen var det golvläggning i sovrummet som gällde.. vid fyra tiden var det klart, bestämde oss för att stanna där för den här gången, då vi inte kunde göra så mycket mer just då plus att jag behövde ta mej tillbaka till Stockholm..

Sagt och gjort..kom hit vid sjutiden, nu är det dags för storhandling och matlagning! :)
(Innan jag lämnade Tierp åkte jag och hämtade mina julsaker som jag inte fick med i flytten, så förhoppningsvis blir det lite julfint hemma hos mej också!)

Kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0