..JummiePie..


När jag handlade häromdagen, fick jag syn på rabarber och blev så fruktansvärt sugen på att göra rabarberpaj.. vilket jag också gjorde..(det här var btw den "goda efterrätten" som jag planerade att göra och gluffsa i mej  framför tv:n häromdagen efter min minst sagt aktiva dag)


I-alla-fulla-fall.. så blev det grymt god om jag får säga det själv.. så tänkte dela med mej av detta läckra recept som jag själv fått av en kär vän.. :)


Ingredienser:

4dl Havregryn
(Funkade även med Rågflingor)
4dl Vetemjöl
2dl Socker
300g Smör
3-4 msk potatismjöl
2-3 Rabarberstänger
250-300g Hallon


Gör så här:                                               

>
Sätt på ugnen (200 grader), smält smöret samt skala och skär rabarbern i centimetertjocka
   bitar.

> Rör ihop potatismjölet och sockret, blanda det sedan med hallonen och rabarberbitarna,
   så att all frukt blir ordentligt täckta, häll sedan upp det i en pajform och strö ut det i ett jämt
   lager.

> Blanda sedan ihop resten av ingredienserna i en bunke, smula sedan över den över
   rabarberna och hallonen, tills som är ordentligt täckta.

> Ställ sedan in formen i ugnen och låt stå inne i cirka 30 minuter 
   (Känn efter att rabarberna har blivit mjuka)

> Servera tillsammans med vaniljvisp :)






Lycka till! :)




Puss & Kram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0