..Kladdkaka Special alá Moi..


Tänkte inte göra det till en början..då vissa hemligheter bör förbli hemligheter..men efter många om och men (mycket tjat från nära och kära) ;) har jag bestämt mej för att dela med mej av hemligstämplat material i form av ett bakrecept på min "omtalade" (?!) kladdkaka.. :)



Ingredienser:

> 2 Ägg

> 100g Smör

> 1½ tsk Vaniljsocker

> ½ tsk Bakpulver

> 2½ dl Socker

> 4 msk Kakao

> 1 tsk Salt

> 2dl Mjöl


(Brukar göra dubbelsats för att få lite mer kaka)

Gör så här:

Värm ugnen till 200c

Vispa ägg och socker, smält smöret.. blanda sedan i resterande ingredienser, rör om till du har en jämn och fin smet. smörj en springform, ha i ströbröd. Häll i smeten, ställ in i mitten av ugnen i circa 20 minuter.

Ställ in kakan i kylskåpet för att svalna..



..Garnera med nutella och granatäpple..



..Voilá! :D



Avnjut.. (!) (och glöm inte vem som gav dej receptet.. ;)..)



Puss & Kram.

Kommentarer
Postat av: Tess

Åhh älskade gummsigumman! jag tackar och bockar allra mjukast för det "hemliga" receptet! helt klart outstandig!! nu har jag en ny blogg och jag har länkat till dej :)) jag saknar dejj! massa pusss

2011-05-17 @ 17:34:22
URL: http://lindathereseandersson.blogspot.com
Postat av: ..Moi..

Finasöta du! det var så lite så! :) (läcker du så vet du att jag måste döda dej.. ;P) Tack.. :)



Åh, vad spännande! Måste jag kolla in! :D (har också varit inne på att byta blogg faktiskt..verkar finnas så mycket mer möjligheter med andra bloggar?! Men vet inte vad man skulle satsa på isåfall?!)



Saknar dej också, så måste komma och hälsa på snart! Puss åh Kärlek <3

2011-05-17 @ 23:24:31
URL: http://heltenkelten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0