..Bussäventyr..



Om jag inte kände till Västerort (ja ni ser vad jag har lärt mej) innan, så gör jag det definitivt efter idag (!) Har jobbat idag.. och klienten jag jobbade med behövde köpa ett par nya hörlurar.. så tanken var att vi skulle ta oss ner till Coop vid Jakobsberg och sedan tillbaka igen.. (Beräknad tid: ca. 1 timme totalt)

Är sjukt imponerad över vilken koll min klient har på lokaltrafiken..jag som inte har den minsta koll (fram tills idag) eller hunnit lokalisera mej än litade därför helt och fullt på min klient..dock tar han inte alltid den närmsta vägen, utan alltid den väg han anser vara bäst..även om min klient ville åka på ett speciellt sätt, så kom vi dit vi skulle relativt fort och smidigt..köpte hörlurarna och begav oss mot tunnelbanan för att ta oss tillbaka..



                    ..Karta över Västerort..

Bussen som sedan skulle ta oss hem, var så full med folk att klienten ville ta en annan buss.. (samma fast nästa tänkte jag) Klienten föreslog att vi skulle ta bussen till Kista och åka den vägen hem för det skulle gå snabbare.. jag som passerar Kista när jag åker till jobbet (Från Tierp) visste att det var en liten omväg men inte alltför långt bort, så gick med på det.. var bara det att den åkte in på varenda liten tvärgata som fanns längs vägen..så resan hem som vanligtvis tar 10-15 minuter (med den andra bussen) tog ca. 1,5 timme (!) 

Tre timmar senare från det att vi åkte var vi hemma igen.. men klieneten var överlycklig och det var det enda som räknades.. :) 

Så är det något ni undrar över, gällade lokaltrafiken i Västerort så är ni välkomna att ringa! ;D

Puss & Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0