.."Gummistövls-väder"..


Idag är en sån där dag när man bara vill krypa upp i soffan, eller ner i sängen och ha filmmaraton.. eller sitta inlindad i en filt med en massa fina människor omkring sig och bara spela Yatzy eller liknande.. (har snöat in lite på Yatzyspelandet känner jag..men det är ju så kul.. slog för övrig mitt rekord häromdagen när jag spelande mot Daniel, så highscore:en ligger just nu på 328 poäng..yeah.. ;D)



Har varit till systemet och laddat upp för att fira midsommar.. dock känner jag mej inte jätte taggad för stunden med tanke på vädret..men det ska ju ändras hoppas vi (!) :D

Fanns
väl en tanke på att åka med mormor till Valbo idag för att inhandla lite nya saker till deras balkong som ska genomgå en makeover..men tror vi tar det en annan dag istället.. 



Så dagen kommer nog tillbringas mestadels framför datorn.. för att söka jobb.. (!)

Ringde HTH igår
.. då det nu har gått 1½ vecka sen intervju nummer två..frågade hur det gick, om tjänsten var tillsatt eller inte.. fick då till svar att: "rekryteringsprocessen har skjutits upp pga. semestrar..så dom kommer inte hinna anställa någon nu till sommaren, (som "utlovat")..utan det blir aktuellt till hösten istället..men jag var definitivt en av kandidaterna, dvs. fortfarande aktuell"..

sen var intervju nummer två tydligen inte heller sista steget i processen som enligt informationen jag fått tidigare.. utan nu skulle även ett personlighetstest fyllas i som en tredje steg, och som ett sista och fjärde steg så skulle det eventuellt bli en tredje intervju..(den här gången med butikchefens chef.. (?!)) Måste erkänna att jag blev lite besviken över detta svar..och hur dom har hanterat det hela.. hade varit bättre att fått ett "nej" istället känner jag nu spontant..för blev inte direkt klokare (ang. hur jag ligger till) efter det här samtalet..menmen..bara till att söka vidare så länge..




Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0