..Hushållssysslande..


Dom senaste dagarna har jag verkligen "lekt" hemmafru "slash" byggare Bob...tanken är att jag ska överraska mina föräldrar när dom kommer hem från sin Bulgarien resa om några dagar..(så säg inget.. ;D)

så har slitit som ett djur här hemma dom senaste dagarna för att uppnå resultat.. det mesta av arbetet har skett utomhus..så har fått lite färg på köpet..om inte annat en "bondbränna".. ;)


 
..Till att börja med har jag monterat upp en grind mellan vardagsrummet och hallen, så vi kan ha ytterdörren öppen utan att vårat lilla monster rymmer eller snor någons skor eller plockar saker från våra rum.. ;)

 
..Har även livat upp baksidan med lite färg och liv i form av blommor..


                        ..Årets färger går i lila och vitt..


            ..Även framsidan fick sig ett rejält uppsving (!)..

(är verkligen synd att jag inte tog någon "före" bild här, då detta är den största förvandlingen.. innan jag började såg man inte jorden på det "nedre planet", då klängväxten hade tagit över totalt.. blommorna bakom klängväxterna fanns inte där heller utan dom planterade jag dit)

 
       ..En halv säck ogräs (!)..       ..Rensade även de övriga rabatterna på framsidan..
 (enbart från det "nedre planet" på bilden innan)


..Planterade även om dessa med nya blommor (lika som baksidan)..  




..Snyggade även upp uteplatsen på baksidan samt rensade rabatterna även där..



Älskar
verkligen att fixa och dona, särskillt när det verkligen gör skillnad och man ser ett resultat.. :D

I övrigt så har dagarna gått åt till att tvätta samt fixat lite andra små projekt.. :) imorgon ska jag påbörja det största projektet.. men återkommer med vad det är.. ;)



Puss & Kram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0