..What to Wear-eat..


Alltid samma "problem".. vad ska jag ha på mej idag och vad ska jag äta ikväll? Snacka om
I-landsproblem
.. det första "problemet" är faktiskt ett problem av den enkla anledningen att jag nästan alltid haft "uniformsjobb" dvs. du ska ha speciella arbetskläder som du får av arbetsgivaren..vilket betyder att du aldrig ens behöver fundera över vad du ska ha för kläder på dej..så har det alltså varit den större delen av mitt "yrkesliv" framförallt dom senaste fyra åren..så har kanske "rätt" (?) att vara lite förvirrad på mornarna när jag står och kollar in i garderoben..visst har jag mycket kläder att välja bland..men då kommer "problem" nummer två..det yrket jag har "kräver" en viss typ av klädkod (vare sig man vill eller inte) och det är väl egentligen där "problemet" ligger..känner att jag verkligen skulle behöva byta ut min garderob till lite mer basplagg/enklare (men dock stilrena!) kläder som funkar som "jobbkläder".. :)  

hur som helst.. nog med problem nummer ett..(1a & 1b) och fokusera lite på nästa I-landsproblem..
vad man ska laga för middag?..försöker vara lite kreaktiv i köket..men allt för ofta blir det att man kör på det gamla vanliga..mest för att fantasin har tagit slut..(men även för att det är sjukt tråkigt att laga mat till sig själv) för ett par veckor sen fick jag ett middagstips av Eine (en av mina kollegor) och detta tänkte jag nu dela med mej av då det enligt mej var kanongott! :)

Så alla ni som har idétorka vad det gäller matfronten, laga detta:



Lägg bladspenat och laxfiléer i en form



Krydda laxen med salt, peppar och andra eventuella passande kryddor,
häll över 4dl grädde.. 

 


Toppa med riven västerbottenost och gratinera mitt i ugnen 200¤c i 20-30 minuter..



Servera tillsammans med färsk pasta, gurka, körsbärstomater och gärna ett glas vitt.. :)



Voilá.. :)


Enkelt, snabbt och jättegott! Lycka till! :)

Puss & Kram.

Kommentarer
Postat av: Tess

Åhhh vad gott det där där såg ut! Tack för bra tips älskade Sandy! <3 pussss

2011-12-20 @ 18:04:31
URL: http://Lindathereseandersson.blogspot.com
Postat av: Moi.

Det ÄR jättegott! Du måste prova! Åh, söta du..bara kul att kunna dela med sig! :) Puss <3

2011-12-23 @ 23:44:31
URL: http://heltenkelten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0