..Julfirande..


Anlände till Tierp i fredagskväll..(jobbade på dagen) då var det förberedelser som gällde för hela slanten..rum skulle städas, julgranen skulle kläs, och paket skulle slås in...

Årets färger fick bli svart, grått, rött och vitt.. :)





Julafton började med en lång sovmorgon.. sedan lite paketöppning..(har inte gått ifrån traditionen än om att få paket i julstrumpan....kanske börjar bli dags vid 25års ålder..?) ;)

Efter en riktigt julfrukost var det dags att förbereda maten..jag blev ansvarig för garnering och uppläggning... :) trillade även köttbullarna.. (!) 

Vid tre tiden dök resterande familjemedlemmar upp: mormor, morfar, storasyster, hennes "man" Doris och deras lilla Mélonie.. :)

Lite Kalle Anka tittande senare var det dags för mat..mycket mat..så det tog ett tag.. ;) För lång tid tyckte en otålig lillasyster (21 år gammal) som ville öppna paket.. blev det..Mélonie fick självklart flest paket.. och hon var inte ens vaken.. ;) 

När hon väl vaknade stod en massa mys på schemat.. (!)








fler i familjen har påstått att hon är väldigt lik mej som barn (inget jag själv reflekterat över), var vi tvungna att kolla i lite fotoalbum från förr för att "bekräfta detta"..och kan såhär i efterhand erkänna att vi faktiskt är läskigt lika varandra..konstigt nog..

Juldagen "firades" faktiskt i lugn och ro.. var i väg och träffade bästaste Mille och Jakob en sväng innan dom skulle ta sig vidare till Uppsala (för att åka utomlands dagen efter..-avis-)  efter det blev det en två timmars långpromenad tillsammans med fina Acå..då vi inte hade setts på ett bra tag hade vi hur mycket som helst att prata om..vilket var jättemysigt!

Sen tillbringades faktiskt resten av kvällen hemma hos mamma och pappa med att hjälpa mamma göra chokladpraliner samt att kolla på film..ett minst sagt annorlunda Juldagsfirande jämfört med föregående år vill jag lova..men väldigt skönt faktiskt! Då jag bara har tre dagars ledighet (till skillnad från dom flesta som verkar ha minst en vecka) så kände jag inte för att slösa bort en dag på att vara bakfull!
(Åldern som talar?!)


Detta beslut har jag varit mycket nöjd över idag, då jag har haft en skön dag tillsammans med familjen, gjort (fler) chokladpraliner, färgat håret, hälsat på mormor och morfar samt en gammal vän och nu tagit mej tillbaka till Stockholm..allt i helt nyktert tillstånd! ;)

Jag hoppas ni har haft en lika härlig julhelg som jag?!


Kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0