..Så mycket att göra - så lite tid..


Ojojoj.. dom senaste dagarna har gått fort..nästan för fort! Mycket har hänt och hunnits med..
förra veckan avslutades med middag och bio med Emma på fredagen.. film: Bridemaids.. riktigt skön film! Definitivt sevärd (!) Dock hoppas jag ni slipper bruden som inte kunde hålla sig ifrån sin mobil under dom två timmarna i salongen, utan gång på gång tog fram sin telefon och svarade på sms..
riktigt störande att bli bländad hela tiden.. så störande att jag tillslut var tvungen att säga till!
(tecken på att man börjar bli gammal?) ;)



Sent på kvällen, nästan direkt efter jag hade kommit hem, kom Daniel till Tierp..blev till att gå och lägga sig direkt då klockan var mycket (!) blev inte mkt till sovmorgon dagen efter då vi skulle ta oss iväg för att kolla på tapeter, kakel och klinkers till Daniels lght.. lite senare på dan hann vi även upp till mormor och morfar en sväng på tårtkalas.. detta med anledning av att dom firade 61 år som gifta.. :)


                      ..Röda rosor till Brudparet..

Kvällen spenderade jag och Daniel ensamma (ovanligt nog) med tre-rätters middag, samt massa spel-spelande.. vann stort över honom på Monopol.. ;D

Söndagen däremot lyxade vi till med lite sovmorgon innan det var dags att packa klart bilen för att ta oss mot Stockholm och min nya lya..gjorde ett stopp hos Emma och Rikard på vägen för lite fika och inspektion av lägenheten.. riktigt fint hade det blivit.. sen mötte jag upp min hyresvärd för att få nycklarna.. efter det började den spännande och minst sagt nervösa resan mot lägenheten..


                                       ..Le Keys..

En liten parantes:
(För er som inte hängt med i svängarna (vilket jag förstår då knappt jag har gjort det) så ska jag inte längre hyra lägenheten på Kungsholmen, utan ska istället bo i en lägenhet ute i Flemmingsberg...)

Väl framme visste jag inte vad jag skulle tro.. möttes av en rad betonghus och inget mer.. ingången var igenbommad och en taskigt textad skylt hänvisade till baksidan av byggnaden..som var en byggarbetsplats..(!) väl utanför lägenhetsdörren var jag mer än nervös över vad som väntade..
till min stora glädje var det bättre än väntat..

tömde bilen på saker för att sedan ta oss en tur nere i "centrumet"..åt middag och handlade även lite till lägenheten.. sen var det städning och fixande som väntade.. gjorde det bästa av de saker som fanns, men planerade att åka till Ikea redan dagen efter för att köpa lite saker..

sagt och gjort..har varit på Ikea idag och handlat en massa "nödvändigheter" (?!) har även handlat lite mer mat och lagat den första middagen i lägenheten.. Cesarsallad blev det.. riktigt gott! sen var det dags för Daniel att åka hem..sen dess har jag fixat och donat lite till.. har även tagit en premiär tur till Länna för att se hur jag ska åka till jobbet imorgon.. så nu känner jag mej redo för morgondagen...
och första dagen på mitt nya jobb.. :D


Puss & Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0