..Renoveringsjobb..


Tanken var ju att jag skulle sova kvar hos Emma och Rikard tills måndagen då jag skulle ta mej vidare till Stockholm för att hjälpa till med renoveringen på Lindas (storasyster) jobb, men så messade Linda och frågade om jag inte komma in redan söndag em för att påbörja arbetet... men det hade jag inte möjlighet att göra..däremot kände jag att det skulle vara skönt att åka in mot kvällen för att slippa morgontrafiken och för att kunna köra igång tidigare på Måndagen..sagt och gjort..vilket jag ångrade ganska snart efter att jag hade åkt..
då jag 40 minuter senare stod still i en kö av dess like och inte tagit mej längre än i utkanten av Uppsala..tre timmar senare var jag på plats i Stockholm..klockan hade då blivit närmare tolv, så det var till att gå och lägga sig direkt då klockan skulle ringa 06.00 dagen efter..

07.00 var vi på plats och började med en allmän uppfräschning av stället, gick sen och handlade mat och utrustning för att kunna sätta igång med renoveringen.. efter frukost var det dags.. började med att måla en fondvägg i "konferensrummet" gick sedan över på målningen i "grupprummet" däremellan fixade och donade jag lite i allmänhet..

 
                   ..Hallonröd i "Konferensen"..
 

                  ..Och Robert i "grupprummet".. (To Be Continued..)

Denna dagen jobbade jag inte längre än till fyra.. sen var det dags för att möta upp Daniel för att gå på lägenhetsvisningar..pressat schema vill jag lova..5 st skulle hinnas med på 2,5 timme (!) Men det gick.. som när på en vi valde bort pga att hinna med en som vägde över intressemässigt..

Avslutade dagen med att äta middag tillsammans innan det var dags för Daniel att bege sig hemåt..och mej för att leta mej tillbaka till lägenheten..bestämde mej för att ta en promenad för att lokalisera mej lite..en promenad som skulle tagit en halvtimme, tog nästan en timme
(trots GPS) jiiisess..


                                ..Vilse i Stockholm..

Tisdagen började också med väckning klockan 06.00..sen var det till att måla alla väggar en andra gång innan det var dags för ett besök till IKEA för att inhandla all "rekvisita" detta fick jag och Sandra nr. 2 (en som jobbar där vi renoverar) uppdrag att göra..det tog sin lilla tid vill jag lova..närmare 6 timmar.. och mycket saker blev det (!) :D


                           ..Såg varken in eller ut (!)..  


        ..Syns knappt men Sandra nr. 2 gör two tumbs up :D..

Släppte av Sandra längs vägen då hon var tvungen att ta sig hem..åkte sedan vidare till lokalerna där storasyster väntade.. sen höll vi på och fixade och donade fram till ett på natten med att få i ordning.. och bra blev det! Inte 100% klart överallt men så gott det gick just då..(Hoppas på att kunna återkomma med bilder på slutresultatet)

Blev till att sova kvar på jobbet då klockan var så mkt..liggunderlag på golvet var ingen hit tyckte min rygg dagen efter..

Onsdagen kom och det var dags för ett sista ryck innan det var dags att ta sig hemåt.. denna dagen spenderades mestadels i "materialrummet" för att förvandla kaoset därinne till lite mycket mer organiserat kaos.. (!)

 
                                          ..KAOS (!)..


                         ..Ganska mycket mindre kaos..


                                  ..Ordning & reda..
 
Var en trött och sliten jag som satte mej i bilen vid fem-tiden..var en ännu tröttare och slitnare jag som vaknade i morse.. med ont i hela kroppen (!!) Så idag har jag inte gjort många knop vill jag lova! 

Puss & Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0