..Snurrade mej snurrig..


Ikväll var det nostalgi på hög nivå..var med min klient på FUB-dans på fryshuset i Sthlm..och vilka spelade..? inga mindre än Arvingarna..var lite skillnad mot sist vi var iväg när det var något band jag aldrig ens hört talas om som innehöll en massa gubbar och dragspel..ikväll kunde man ju tom några av låtarna som spelades.. ;) 



Mitt upp i alltihopa, lagom till att Eloise skulle spelas, var det någon som knackade mej på axeln, vände mej om och såg en liten kille (klient) från ett annat boende..han frågade om vi skulle dansa, jag är totalt värdelös på dessa typer av danser, men hade inte hjärta att tacka nej.. som tur var på förstod jag ganska snart att det var bugg som gällde, vilket jag ändå "behärskar"..

var dock inte van med hans typ av bugg.. vanligvis dansar man ju "mot och ifrån" (hoppas ni förstår vad jag menar) varandra ett antal gånger med en snurr inlagt lite här och var.. i det här fallet var det en "mot och ifrån" varandra, en snurr, en "mot och ifrån varandra", en snurr, en "mot och ifrån varandra", en dubbelsnurr.. och så där höll det på..och fort gick det!

Efter drygt halva låten kände jag mej helt vimmelkantig.. men tänkte att "stå ut, det är inte så långt kvar nu".. trodde jag ja.. antaglingen på grund av denna låtens popularitet så körde dom en extra lång version..(!)

det var en halvt illamående jag som en evighet senare tackade för dansen..till min stora glädje föreslog min kollega att vi skulle gå och sätta oss och ta en fika.. :) Höll mej sedan på ett säkerhets avstånd från dansgolvet resten av kvällen.. ;)


Puss & Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0