..Otrohet..


Har superstart som min startsida, en jättebra sida med allt man behöver och lite till, bland annat så har den något som heter "Dagens fråga" där vem som helst får vara med och tycka till, svaren är inte bara ja och nej svar, utan är mer utförliga för att så många som möjligt ska kunna "känna igen sig i/likna sig vid" dom, dessutom framgår det om det är en man eller kvinna som har svarat..svaren samanställs sedan i antal procent av helheten.. hursomhelst.. kan vara riktigt intressant ibland, som tillexempel gårdagens fråga som löd följande:


Har du varit otrogen?


Man
10%
Ja, mot den jag nu är tillsammans med

21%
Ja, men inte i min nuvarande relation

58%
Nej

11%
Aldrig haft en relation

3 568 st
Antal röster:
Kvinna
9%
Ja, mot den jag nu är tillsammans med

26%
Ja, men inte i min nuvarande relation

57%
Nej

8%
Aldrig haft en relation

2 125 st
Antal röster:


Det som skrämmer mej mest är den översta spalten: "Ja, mot den jag nu är tillsammans med", vilket är fruktansvärt, då det innebär att av de män som har svarat är ca. 357st otrogna mot sin nuvarande partner och ca. 190st av dom kvinnor som har svarat..Och då är det knappt 6.000 människor av Sveriges befolkning som har deltagit.



Visst är det hemskt att så många bedrar personen dom lever med, men tycker nästan att det är värre att det är så många människor som lever i ett olyckligt förhållande (med detta säger jag verkligen inte att det är okej att vara otrogen!) Tycker bara att det är tragiskt att det är så många människor som (kanske mot sin vilja) lever hela sitt liv olycklig kär.. när kärleken är något av det bästa som finns och något av det bästa man kan uppleva.. (!) :)



Puss & Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0