..Stockholm i mitt hjärta..


Har haft en underbar helg i ett underbart Stockholm..gillar den staden skarpt (!)
Anlände i fredags.. efter att mött upp lillasyster Wallberg på centralstationen bar det iväg mot storasysters lägenhet för att lämna saker..

Gjorde oss i ordning för att ganska snabbt bege oss till Äppelviken (Alvik) för att träffa kusinerna. :) Kvällen bjöd sedan på god mat, som bestod av pizza och öl, samt massa skratt och godis, två filmer.. dock var det någon som somnade 10 minuter in i den andra.. :S (Nämner inga namn) Kort och gott..det var helt enkelt en Grym kväll! :D


Lördag:
Vaknade upp med smärre smärtor efter att ha sovit på ett liggunderlag på golvet
(Golv är hårda!) Efter att ha sparkat igång sig själv, var tant på benen 30 minuter senare..härligt.. gjorde oss i ordning och begav oss mot stan..
på vägen köpte vi frukost To-Go, som vi tryckte i oss i väntan på att storasyster skulle anlända.. :)

En timme senare var det dags att utforska vad stockholms Shopping hade att erbjuda.. några timmar senare, och ett antal påsar tyngre, kände vi oss nöjda..
(Sanningen var att affärerna kastade ut oss för att dom stängde) så vi bestämde oss för att ta oss hem för att lämna sakerna för att sen gå ut och äta..
Det blev libanesiskt..hur gott och mysigt som helst.. :)




Såhär såg det ungefär ut på vårat bord..mums.. :)



Kvällen avslutades med massa musik och mys..


Söndag:
Den här gången hade liggunderlaget bytts ut mot en 5cm (tunn?) madrass.. så tant satte rekord och var uppe på benen efter 20 minuter denna morgon..framsteg (!) :) 

Kände att det inte var någon idé att dra igång alltför många projekt, då vi skulle vara i fotostudion klockan 13.00. så tog det mest lugnt.. packade lite.. tog det lite lugnt..packade lite till..osv..

En bra stund innan det var dags att gå, gick jag för att låsa in min väska på station, då jag inte skulle hinna tillbaka till lägenheten innan tåget gick..smidigt tänkte jag.. inte alls..alla boxar var fulla så det slutade med att jag fick småspringa till Kungsgatan.. med dubbla väskor (!) Mötte upp mina systrar längs vägen.. väl framme var det tre mycket stressade och anfådda systrar som ringde på dörren till "The Studio"..

Ganska snart insåg vi att vi inte hade behövt stressat särskilt mycket.. tog drygt två timmar innan vi ens kom in till sminkning..vilket får mej att inte förstå poängen med att tidsboka? iaf.. efter vi hade blivit sminkade fick vi vänta yttligare 30-40 minuter innan vi fick håret fixat.. vid det här laget hade vi alla tre börjat ledsna på att vänta.. i samma stund som vi var redo att ge upp..för att hinna med våra redan bokade tåg, blev det såklart våran tur..Kändes lite som att "snubbla på mållinjen" att ge upp i detta läge, så efter att ha sett till att tågbiljetten blivit ombokad.. var det dags för en stund i rampljuset. :) 

Är glad över att vi stannade.. hade hur kul som helst den där timmen tillsammans med mina systrar.. detta var första men definitivt inte sista gången jag lekte "modell för en dag".. :)



















Några bilder från Plåtningen... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0