..Sista dagarna på "helgen"..


Måndagen 2010-09-06

Var tillsammans med Daniel och gjorde mej av med dom saker jag lyckats rensa ur i storstädningen, skänkte totalt 6 flyttkartonger (fyra med kläder, två med inredning) samt ett soffbord och några mattor till välgörenhet, kastade fyra kassar med sopor, samt lämnade tillbaka en kartong och en kasse med saker som inte var mitt..


VIKTIGT:
(Vid det här laget tycker ni nog ganska synd om Daniel, som får arbeta en massa när han kommer på besök, men får faktiskt lov att försvara mej här och informera om att han var medveten om att jag var tvungen att ta tag i vissa saker under hans vistelse här, då jag nu kommer jobba åtta dagar i sträck innan nästa ledighet, ville bara klargöra det, så ni inte tror jag bedriver någon form av slav-verksamhet här hemma..)


Var även ner på stan och beställde en Iphone 4, och en bankdosa (Mindre interessant) bockar sakta men säkert av min -To Do- lista.. :) 

I Övrigt var både jag och Daniel förvånadsvärt lugna på Shoppingfronten.. ;) 




                        Längtar tills jag får den (!)




Efter den lilla turen nere på stan, var det dags för matlagning, idag var det jag som stod för den och bestämde mej för att göra kycklingpasta alá Veró dvs. Spagetti med Kyckling, Pesto, Fetaost och Soltorkade tomater..Jummie.. :)

Under tiden bakade Daniel den till mina vänner utlovade Tigerkakan.. :)

Vid nio snåret trillade Elina "Stjärnan" Svensson, Martina och Sara in..på fika och mys i soffan till premiären av "lite sällskap".. :D  Mysigt värre.. :)



Tisdagen 2010-09-07

Dagen inleddes inte med en skön sovmorgon, utan av en klocka som argt ville att jag skulle gå upp 6.45.. inte okej.. men behövligt..(?)..inte det heller.. men Daniel skulle med ett tåg 8.22 så hade inte så mkt att välja på..




Så här mycket tyckte jag om klockan imorse..


Det var en mycket förstörd jag som till slut masade mej ur sängen.. trött efter fyra händelserika dagar..

Efter att ha lämnat och vinkat av Daniel vid tåget..blev det frukost och film.. hade bestämt mej för att försöka hålla mej vaken, för att försöka vända tillbaka dygnet inför imorgon när det är dags för att återgå till verkligheten igen..gick väl sådär..klarade mej iaf halvvägs in i filmen ;) 

Vaknade lagom till att min tvättid började..Jeeej..några maskiner senare fortsatte jag storstädningen här hemma, med att plocka ur min resväska sen Portugal-resan som jag kom hem från för tre veckor sen.. oops.. :)

Har även hunnit med att gå igenom lite papper och annat..börjar bli riktigt fint och städat här, känns så bra..(!)

Har även hunnit med att prata lite i telefonen.. :)

Imorgon är det dags för verklighet igen, så tänker använda dom sista timmarna på det här dygnet till att göra precis vad jag känner för.. :)


Puss & Kram
 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Inte slänga vännen! SKÄNK de ist :D

2010-09-07 @ 21:49:42
URL: http://carlssonemelie.blogg.se/
Postat av: Daniel

Undrar hur väckarklockan kommer och se ut imorgon då? ;)

2010-09-08 @ 23:02:37
Postat av: Sandra

Emelie: Kan juh inte skänka sopor juh..?! ;)



Daniel: Det vill du inte veta..(!) ;D

2010-09-08 @ 23:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0