..JobbDejt?..


Fick ett brev på posten häromdagen (Jo, tänka sig, det finns fortfarande människor som håller på med sånt!) som gjorde mej inte bara väldigt förvånad utan även lite nyfiken..



Brevet började:


Hej Sandra!

läget? Vad gör du på dagarna nu för tiden? Jobbar du, Pluggar du eller söker du febrilt efter något spännande att sysselsätta dej med? Eventuellt skulle jag vilja prata med dej. Eventuellt alltså. Det beror på. Är du driven och målinriktad? är du riktigt intresserad av att utvecklas som människa? Är det viktigt för dej med en riktigt, riktigt bra lön? Är du i såfall beredd att jobba hårt för den lönen? Gillar du att synas och tävla med din omgivning?

Jag skriver det här brevet till dej eftersom jag tror att du svarar ja på frågorna ovan. Man jag kan ha fel. Om jag har det kan du lika gärna sluta läsa nu. Om jag har rätt, om du svarar ja på frågorna ovan så vill jag gärna gå på dejt med dej.



Brevet fortsätter med att denne någon berättar om sig själv och om företaget han är försäljningschef på.



Brevet slutar med:


Vill du gå på dejt med oss? Vågar du?

Niklas Fehrm, Försäljningschef.



Man kunde juh inte bli annat än nyfiken på vad detta var, efter ett tag lyckades jag lista ut att det var skickat från Företaget 3. (vilket inte var helt tydligt heller, vilket inte gjorde det hela mer ointressant och ospännande ;)  ).

Brevet fick verkligen en att känna sig speciell.. insåg några minuter senare att det var fler än JAG som hade fått detta brev, typ 9 miljoner människor..då kände man sig inte så utvald längre.. ;D






Får lov att ge 3 Cred för att dom lyckades med det dom ville, fånga männsikors uppmärksamhet, för det gjorde dom verkligen.. :) Är sjukt imponerad över hur bra dom lyckades med att få en att känna sig unik och speciell.. Bra gjort (!) :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0