..I valet och kvalet..







På söndag den 19 september är det dags för val.. så hur ska man då rösta?

Är fullständigt förvirrad.. (?!)

Är juh inte en sak att ta ställning till..


> Först.. vilket block ska man välja: Alliansen eller dom Rödgröna?

> sen..vilket parti?

> och till sist..(om man vill och kan) vilken person?



Inte nog med detta, detta val ska inte göras bara en gång, utan tre.. (!)


Är inte helt insatt i politiken, då jag aldrig tyckt det varit särskillt intressant/roligt, trots att jag vet hur viktigt det är..dåligt av mej, jag vet. Kan tyvärr inte göra annat än att bättra mej..
lite försent för det här valet dock..

Så till det här valet blev jag tvungen att ta till hjälp, dels av att göra ett testet "Valkompassen" 
på  www.knuff.se  vet inte om det var så mycket till hjälp då det på Del: Ett av testet: Blockkompassen, där du med hjälp av fem stora frågor får veta vilket block du står närmast, Alliansen eller dom Rödgröna?

Fick resultatet: Dom Rödgröna

För att sen vid Del:två av testet: Partikompassen, där du med hjälp av 26 frågor får veta vilket parti man står närmast..

Fick Resultatet: Centerpartiet...dvs. Alliansen


Kortfattat hjälpte det mej inte så mkt.


Så ringde min mor....efter ett två timmars långt samtal senare kände jag mej lite närmre ett beslut..Men är inte helt övertygad.. så i detta nu sitter jag och kollar på Valdebbaten på Tv4.. :)

Hoppas på en klarhet efter detta så jag kan göra ett val imorgon klockan 10.00..
(Tänkte förtidsrösta innan jag åker till sthlm)




       Vilka ska få min röst? Alliansen eller dom Rödgröna (?!)







                       Bläckfiskens Tips:   Alliansen.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0