..Charmig är mitt mellannamn..



Hemkommen efter 12½ timmar i den blå plåtburken.. dagen har gått riiiktiiiigt långsamt (!)

Fick juh för mej att skaka liv in min gamla mobiltelefon igår natt..för att ta reda på lite gamla kort och meddelanden innan den skrotas...utan resultat..

Men efter 7 timmars laddande hoppade den lilla rackaren igång imorse, displayen krävde argt en Pin-kod..Öhh..mhm.. jaha.. (?!) efter tre tappra försök låste sig telefonjäveln och nästa fråga löd: PUK-Kod..?

letade i några få minuter och insåg ganska snabbt att dom uppgifterna var sopor sen en lååååång tid tillbaka.. i mitt letande hittade jag, till min glädje en "multi-kortläsare"....tänkte, kan juh funka..(?!) när jag tog upp den lät den dock mer trasig än hel.. gick inget vidare att få den att fungera heller.. Plan C.. Ringa Vodafone..nä just ja..det företaget finns juh inte kvar längre nej.. ringa ersättaren Telenor och hoppas på att dom kunde komma åt uppgifterna..

Så under min "håltimme" ..mellan 9.30-11 bestämde jag mej för att ge det ett försök.. och tro det eller ej...lyckades faktiskt charma in mej hos..den (observera) kvinnliga telefonistan och få tillgång till den information jag behövde, som dom i vanliga fall inte ger ut, enligt henne.. Hon önskade mej lycka till och hoppades att det skulle fungera.. Blev lycklig som ett litet barn, när telefonen godkände koden och loggade in..:)  

Blev lite nostalgisk när jag läste meddelanden och lite senare även kollade på kort från drygt två år tillbaka.. :D



            Retro or What (?!) ..Nästan antikvärde på den.. :)




                            Så här ska den inte se ut ;)

Så..Ett annat problem att lösa.. ledigheten om två helger..pratade med Eva (Min chef), och förklarade för henne att jag var besviken och kände mej snuvad på min lediga helg, hon hade full förståelse för det och lovade att fixa bort passen på kök, men sa att hon tyvärr inte hade någon makt att styra över kassapasset, vilket var det största problemet..

Lag återigen på charmen och lyckades faktiskt redan på andra försöket få en som heter Dzeraldina att ta det..(Tacktacktack) så nu är det löst så långt.. fick även bort måndagspasset på TS.. så nu återstår bara ett pass, får jag bort det så blir jag sex-dagars ledig..Jeeeejj.. :D

Vet inte hur jag lyckas..? Men nio av tio gånger gör jag juh konstigt nog det.. antingen är det så att jag är väldigt bra på att övertala folk, eller så tycker dom helt enkelt om mej.. en sista gissning är att dom inte kan motstå min charm....eller så vågar dom helt enkelt inte göra annat än att säga Ja.. (?!)

Tåls att fundera på..

Dagen fortsatte i ganska lugnt tempo.. hände inte så mkt..  Jo, ringde och grattade mamma som fyller år idag..  GRATTIS Mammsen..:) 

Och nu sitter jag och gör mest ingenting.. kollar lite slött på tv..blir nog till att sova snart..



GodnattPuss. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0