..Världens hemskaste jobb?..

Med ens jag klev ut på avdelningen idag, blev jag så less att jag ville vända och åka hem.. att det kan se så förjävligt ut..? Har juh bara varit borta två dar (!) Tydligen tillräckligt.. Suckade djupt och började irriterat städa upp efter kollegor och kunder.. hur svårt ska det vara?


Skulle egentligen slutat klockan 19.00 idag men det blev förlängt till 20.00 till en början, slutade med att det blev nästan 20 minuters övertid också trots att jag dessutom jobbade in min rast.. allt detta för våra underbara kunder som aldrig kan komma i tid, utan tror att det tar en kvart att beställa ett helt kök..bitter..? inte alls.. behöver bara vara ledig ett tag.. och det ska jag också.. efter fredag.. :)


Trött och sliten kom jag hem runt halv nio.. efter att ha ätit lite satte jag mej vid datorn.. hade fått ett mejl av en kökskollega som löd: 


Läste ett lite roligt inlägg i Katrin Zytomierskas blogg om oss kökssäljare på IKEA...


"dag har vi varit på IKEA också. Våra hantverkare tycker att vi ska beställa stommen där och sen att de snickrar fram köksluckorna på plats efter mina bilder. Så där satt vi. Jag, Bingo och Oscar (vår vän byggproffset) med Klara och skulle sätta ihop den här stommen. "Spisen här, nej där, kylen där, nej förresten här, eller går det där...) Fy fan va jag tycker synd om dem som jobbar med att sätta ihop kök åt folk på IKEA. Efter noga eftertanke har jag kommit fram till att det måste vara världens hemskaste jobb. Sitta med en massa idioter som inte kan komma överrens om var spishelvetet ska stå. Köksavdelningen på IKEA måste vara början till många skilsmässor".






Tycker verkligen inte att det är världens hemskaste jobb, men ibland önskade jag kunderna hade lite mer förståelse och respekt för oss och vårt jobb..är det så fel?


Sovgott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0