..En helt vanlig (ledig) dag i mitt liv..


Började inte dagen förrns klockan 11.00 (!) idag.. Mmm.. älskar sovmorgon.. men det är farligt.. finns risk att det slår över så man inte alls känner sig pigg och utvilad utan snarare tvärtom..va på gränsen idag..

Pappa ringde alldeles efter jag vaknat..anledningen?..att han bara ville kolla hur det var med mej.. gjorde mej glad..(!) det hör inte till vanligheterna att jag pratar med pappa..(Om det inte är så att han eller jag undrar över något).. då det är mamma som är "bossen" i familjen.. ;) nämen allvarligt.. det är väl kanske mer naturligt att man som tjej, pratar med sin mamma mer än pappa..eller?

Hur som helst..pratade om allt och ingenting i säkert nästan en timme..sen var han tvungen att sluta för han skulle iväg..han skulle nämligen på höstmarkanden tillsammans med morfar..

Pappa tycker väl egentligen inte markander och liknande är jättekul.. men tänkte att det vore bra och roligt för morfar att komma ut lite, han ringde morfar på förmiddagen för att fråga, samtalet lät följande:

- Engströms

- Hej Nisse det är Inge, ringer för att fråga om DU skulle vilja gå på höstmarknaden?

- Om DU ska på höstmarknaden följer jag gärna med!



Haha.. han är väl för söt min morfar.. :)

Efter samtalet med Pappa, tog jag mej ut och iväg för att parkera om bilen.. blev en liten promenad i det fina höstvädret på köpet.. :)

Sen pratade jag även med Kristin en sväng..snön har fallit uppe Norrland, vilket hon inte var helt nöjd med.. berättade om vilken fin höstdag det var här i Karlstad....Hon kommer hem om drygt två veckor!.. ;) 

Vid fyra tiden var det dags för ett träningspass..skönt.. :)

Resten av kvällen har gått åt till diverse hushållssysslor såsom diskning, städning och matlagning.. gjorde en grymt god lasagne btw.. mumms.. :)

Nu blir det en film och lite mer städning i form av att sortera in papper i pärmar.. jättekul..NOT.. 


PussPuss  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0