..Helgen i helhet..



Som flera gånger förut får helgen sammanfattas i ett inlägg..


Fredagen bestod av lite av varje, efter en lång, skön och behövlig sovmorgon så tog vi (har Daniel på besök i helgen, därav vi:et) tag i dagen (vid tvåtiden).. började med att ta en tripp ut till ikea.. JA jag vet..att det sista man vill göra efter att ha jobbat sju dagar i sträck är att besöka jobbet.. men.. hade inget val.. i all stress och förvirring hade jag inte bara glömt mina arbetskläder som skulle hem för tvättning utan även mitt bankomatkort som låg i ena byxfickan.. går inte överleva fyra dagar utan pengar i dagens samhälle, så är det bara (!) slutade med att jag till och med sponsrade jobbet med lite pengar.. ;)

Mötte upp Sara som också var på shoppingtur för en fika.. :)

Efter Ikea så tog vi, med Sara som sällskap även en tripp till (håll för öronen kollegor eller sluta läs) Em och Mio och kollade in deras sortiment..




..Sara och Daniel hittade en mycket skön soffa.. :)



..Mr. Daniel Hittade även en fåtölj som var som klippt och skuren.. ;) 



På kvällen kom Erik över för lite mat och spel.. riktigt mysig kväll.. :)


Lördagen började sisådär vid halv fyra tiden, inte för att det va då jag/vi vaknade.. utan för att det var då jag/vi gick upp.. sååå skönt att tillbringa hela dagen i sängen..med film och frukost i sängen.. :)

men vid halv fyra fick det vara nog.. skulle vara på förfest vid halv sex (vilket vi kunde glömma) Linda skulle komma till mej lite innan... hon skulle komma vid fem men dök inte upps förrns halv sex, klockan hann bli närmare sex innan vi var på väg..

Längs vägen fick vi besök av Helena, Annica och Jill.. Var massa folk i Annas väldigt stora etta.. mysigt värre!
efter cirka en timme och fyra drinkar senare var det dags att bege sig mot Plaza och festligheterna.. :)

Mådde inte helt bra till en början (kunde bero på att jag glömde bort att äta lunch?) men en alkoholfri välkomstdrink, massa glas vatten och tre-rätter senare var jag fit-for-fight igen..och redo för utgång..  :)



                                        ..Förrätten..



                                     ..Varmrätten..
 


                                         ..Efterrätten..


Kvällen slutade med utgång på Tempel.. Daniel joinande oss efter att ha suttit och pluggat under förfesten och festen.. ;)




Söndagen började lite tidigare än lördagen.. vaknade upp ur koman vid elva ungefär..efter mycket om och men lyckades jag kravla mej ur sängen och ta mej upp.. blev ngn form av brunch istället för frukost och lunch..efter maten blev det en promenad i det fina höstvädret..mysmys..









Avslutade kvällen med kak och bullbak.. massa mumms blev det. :)






Godnatt och sovgott.. :)
Puss & Kram




Kommentarer
Postat av: Maria Lund

När vi var i Karlstad var vi till den bron och fotade. Riiktigt fint där!

2010-10-11 @ 20:59:45
Postat av: ..Moi..

Hur fint som helst faktiskt..gör sig riktigt bra på kort.. ;) bor juh alldeles i närheten där.. så brukar gå rundan runt vattnet..fint i alla årstider.. :) Hade du trevligt när du var på besök då?

2010-10-12 @ 01:47:53
URL: http://heltenkelten.blogg.se/
Postat av: Maria Lund

Bron gör sig riktigt bra på kort. Vi hade riktigt trevligt när vi var dit. Som alla andra gånger. Karlstad är en sådan trevlig stad på alla sätt! Människorna är trevliga och hela stan lyser trevlighet!

2010-10-13 @ 17:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0