..Bland hyllor och Platta paket..



Gjorde min första dag på TS idag.. för er som inte jobbar på Ikea och/eller inte förstår sig på våra arbetsskadade förkortningar så står detta för Tag-Själv-Lagret.. kommer i genomsnitt jobba cirka 1 pass i veckan på TS från och med nu, detta i och med att jag gick över på vikariatet för (numera) mamma Camilla.. :)

Förmiddagen bestod mest av mindre utbildningar och genomgångar av rutiner, arbetssätt osv..efter lunch däremot drog det igång...började med att basa, vilket i en lättare förklaring innebär att man "städar" och förbereder för dom varor som kommer nästkommande dag..


"Lycka är platta paket"..eller? 


Efter en dag på TS och VU (ännu ett arbetsskadat ord, står iaf för VaruUtlämningen) känner jag mej tveksam.. det är riktigt många tunga lyft, vet inte riktigt hur min rygg ska klara av detta..? tur att jag inte ska vara där varje dag, stor eloge till alla er som gör detta dagligen, ni är grymma..(!)


Var en mycket trött och sliten jag som stämplade ur 18.00...sharp! (inte en minut senare!)  När jag kom innan för dörren hemma låg det ett paket på golvet och väntade på mej.. av handstilen att dömma var det från mormor.. öppnade det och till min stora förvåning och förtjusning innehöll brevet några Violgrodor och rollokolor.. Tack fina söta mormor.. :)






Sen har inte gjort så mycket mer än att lagat mat..blev Chickenbits, Ris och Uncle Ben´s Hawaiian sweet & Sour.. Yummie.. :) slö kollat lite på tv har jag också gjort..väntar ivrigt på att lite sällskap ska börja.. (!) och att våran fina Elina ska göra entré, på riktigt.. :)

(vanligvis brukar vi "bruttor" träffas hemma hos någon av oss och kolla tillsammans, har blivit lite av en tradition.. men ikväll blev det inte så..utan ikväll blir det till att titta solo..)


Under tiden ska jag försöka med att lyckas minska ner lite på min "Sy och Laga-Hög".. :)
Kanske även hinna diska och städa undan lite.. så mycket att göra.. så lite tid (!)



Kärlek. <3  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0