..En dag fylld av Motgångar..


Dagen hade redan i morse en dålig start i och med att min telefon hade dött under natten, så alarmet inte gick igång.. (så nu vet ni det alla ni som har en Iphone..att alarmet går inte igång om telefonen inte är på! Dåligt!) och sen har det fortsatt..

som tur var vaknade jag av mej själv.. men mycket senare än planerat så klart.. ungefär två timmar senare.. så den tiden jag hade tänkt vara på sjukhuset för att hinna umgås lite med Daniel innan jag var tvungen att bege mej till Karlstad.. gick åt till att stressa omkring i hans lägenhet och packa, städa undan lite och göra mej i ordning..

Kom ut till inget mindre än en snöstorm.. efter att ha skottat fram bilen..och kämpat med att få upp bakluckan som fryst fast.. bar det iväg mot sjukhuset.. 


Slutade med att jag inte hann vara på sjukhuset mer än 1 timme.. :(


Sen var det dags att ge sig ut i snöstormen igen och försöka ta sig hem..galet var det..Kändes som det tog en evighet.. vid Örebro började ovädret avta..men då dök ett yrväder upp istället.. eller snarare idiot.. (!) som överhuvudtaget inte visste hur man kör bil..han var överallt och ingenstans på vägen..(!)

Tog mod till mej och vid läge påbörjade jag en omkörning.. vanligvis så ser man ganska snart den andra bilen i backspegeln.. och kan då återgå till höger filen.. men inte den här gången..då jag inte fattade varför..kollade jag åt höger och inser att idioten börjar tävla mot mej och ökar farten..då vägen började bli rätt skarp fick jag tvärbromsa och lägga mej bakom honom igen..Vad är det för fel på folk..?! Vill dom ska skapa olyckor? Det som gjorde mej mest förbannad var att han hade barn i bilen..så oansvarligt (!)  


                             ..Som gjort för idioten (!)..
   

Kom iallafall fram..tillslut..lagom till att det var dags att börja jobba.. hann inte mer än att springa upp i lägenheten för att byta om..

Hade tänkt hinna äta något innan jag började då jag bara ätit en korv på hela dagen.. (!) men lunchen var (såklart) bortplockad och smörgåsarna var inte framplockade än.. så det blev ingen mat.. utan satte igång att jobba istället..

vid sex-tiden var det dags för rast.. då hade dom självklart hunnnit plockat bort smörgåsarna också..jag hade inga kontanter på mej så kunde inte köpa något i automaten heller.. så blev ett päron och lite mjölk till lunch/middag..


..Nej det var tyvärr inte denna blandning av päron och mjölk..


När jag slutade vid halv nio var det en trött och hungrig jag som kämpade mej hemåt..med planen att åka och köpa något att äta..halvvägs insåg jag att bankomat kortet blivit kvar i mina jobbyxor..i mitt skåp..på Ikea.. Gaaah.. orkade verkligen inte vända..tänkte.. får ta något jag har hemma.. problemet var bara att jag inte hade något..


Det var en mycket LESS dotter som svarade när hennes mamma ringde..

Detta ändrades snabbt till en aningen bättre läge..då min kära mamma med ett litet klick beställt och betalt mat åt mej, som var redo att levereras.. ibland bara älskar jag alla dessa..
-få-en-människa-så-förslappad-som-möjligt-tjänster... ;D



Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0