..Husbygge..


I pepparkaksform givetvis.. ;)

Åkte hem till familjen Kolm igår efter jobbet.. där visade det sig att Daniels lillasyster Emma (se bild) hade gett sig in på ett pepparkakshus bygge av modell: ADVANCED (!)

Hon har skurit ut alla bitar själv enligt en mall i en bok hon lånat.. för att sen dekorerat allt och till sist försöka få ihop det enligt bild.. (imponerad!)

Då hon hade kört fast lite angående placeringen av alla bitar så frågade hon om jag ville ge det ett försök att hjälpa till.. (jag som har problem att få ihop dom gamla hedliga pepparkakshusen som man köper färdiga på affären, bestämde mej för att ge det en chans..)

Efter en massa minuters klurande så kom vi fram till att det måste vara så att det fattades delar (eller något).. så vi bestämde oss för att göra färdigt huset med hjälp av att sätta en egen "touch" på det.. ;)

Sagt och gjort.. en massa limstavar senare hade vi fått ihop vårat lilla mästerverk..


Ledordet rak igenom var: Kristyr.. (Allt kan döljas med hjälp av lite kristyr).. ;)




                           ..Under byggprocess..





                                      ..Slutresultatet..



Trots att det inte gick riktigt enligt planerna tyckte jag det blev grymt..dessutom hade jag/vi hur kul som helst (!) :D 


Puss Åh Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0