..En natt med Salem och en dag i den STORA staden..


Fick ett meddelande av Marie-Helen "Mille" Söderberg idag.. vid ca. fyra med en undran om jag möjligtvis villa hänga med på en Salemspelning på Katalin ikväll vid åtta-tiden.. jag som var upptagen fram till sex, tänkte att det skulle bli lite tight att hinna hem och byta om, packa och sen bege sig till Uppsala.. men tänkte också att det var alldeles för länge sen jag var det jag gillar bäst.. SPONTAN.. så.. klart jag skulle med.. (!)

Skyndade hem efter sex, fixade en väska med lite övernattnings-stuff och bar mej iväg.. hann fram nätt och jämt till att spelningen började.. en timme senare fylld av underbar musik, vin och goda vänners sällskap satte vi oss i baren intill för att ta yttligare några glas tillsammans med några av Jakobs vänner.. kvällen slutade någon gång vid två-tiden skulle jag gissa på..












Dagen efter tog vi sovmorgon.. skönt.. för att sedan ta oss upp och ut.. Shopping i Stockholm stod på dagens agenda..men i väntan på att fler goda vänner skulle ansluta sig, tog vi en tur i Uppsala City.. på 40 minuter lyckades jag (tro det eller ej) köpa mej en ny tröja.. en jag gått och sneglat länge på.. så var överlycklig.. :D

Kom in till Stockholm vid tre-tiden..huvudmålet (för mej) var att hitta en vinterjacka..massa butiker senare utan resultat var jag less.. så vi gick och tog en fika.. på Kulturhuset..mys..




                                   ..Finaste Emma..



                                            ..Härlig utsikt..

Efter att ha samlat lite ny kraft, gjorde jag ett nytt försök.. denna gången med resultat..jo det är sant.. även jag  äger numera en vinterjacka.. Jeejjj.. :)


Innan vi åkte hem tog vi även en tur ut till Kista galleria.. när alla hade minst en påse i handen kände vi oss nöjda och begav oss hemåt.. :)


All Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0